ХИМИЯ САБАҚТАРЫНДА STEM ТЕХНОЛОГИЯ ЭЛЕМЕНТТЕРІН ИНТЕГРАЦИЯЛАУ АРҚЫЛЫ БІЛІМ БЕРУ САПАСЫН КӨТЕРУ
Аннотация
Мақалада орта мектепте химия сабақтарында қолдануға болатын STEM технологияларын қолдану әдістемесі ұсынылған. Ғылым, математика, технология және инженерия (STEM) сияқты негізгі академиялық салалар алға жылжуда. Мұғалімнің міндеті-оқушыны оқу процесіне белсенді қатысушы ету. Оқу процесінде оқыту формалары мен құралдарын әртараптандыруға мүмкіндік беретін STEM технологияларын қолдануға ерекше назар аударылады. Мақаланың мақсаты - "Суды тазарту әдістері"тақырыбындағы ғылыми жоба негізінде химия сабақтарында STEM технологиясын қолдана отырып, оқу пәніне қызығушылықты арттыру. Сабақ барысында студенттер заманауи, қарапайым және қол жетімді инженерлік жабдықтар мен материалдарды қолдана отырып, берілген тапсырманың прототипін қалай орындайтындығы көрсетілген. Оқушылар соңғы өнімді жасау процесінде бар жабдықтың бөліктерін пайдалана отырып, пластиктен немесе картоннан үлгілер жасайды, сонымен қатар әртүрлі материалдарды біріктіру арқылы заттардың қасиеттерін ескеруді үйренеді. Оқушы максималды функционалды және тиімді пайдалану үшін модельдің құрылымдық компоненттерін таңдайды. Сабақ барысында оқушылар бірнеше сүзгілерді қалай жасау керектігін және суды тазартуды көрсетеді. Мұнайдың төгілуі, жер асты суларының ластануы, өзендер мен көлдердің сарқынды суларының ластануы сияқты судың ластануының жергілікті немесе ұлттық проблемалары туралы материалдар Қазақстан мен Түркістан облысындағы судың ластану мысалдарында зерделенуге тиіс. Мақалада ластанған суды қайта тазарту қажеттілігі қарастырылады. Мысалы, тазалау, ыдыс жуу немесе жуу кезінде ағынды су пайдаланылады, содан кейін лас су тазарту қондырғыларына жіберіледі. Су бірқатар емдеу жүргізілетін үлкен резервуарларға орналастырылады. Бөлшектер жойылады, бактериялар суда еріген қоректік заттармен қоректенеді, ал химиялық заттар немесе ультракүлгін сәулелер микроорганизмдерді жояды. Жиналған барлық қатты заттар бөлек өңделеді және сәйкесінше жойылады. Таза су тазарту қондырғыларын өзендерде, көлдерде және мұхиттарда, сондай-ақ бүкіл әлемдегі жануарлар мен адамдарда пайдалануға дайын қалдырады. Нәтижесінде, STEM әдісін химия сабақтарында білім беру бағдарламасының басқа пәндерімен тұрақты пәнаралық байланыстар құру және оқу материалы мен оқушылардың үлгерімін түсінуді жақсарту үшін қолдануға болатындығы анықталды.
Автор
Б.Б. Шағраева
Н.Т.Шертаева
Х.К.Абдрахманова
Н.Б.Тоқтамыс
DOI
https://doi.org/10.48081/THSV5623
Ключевые слова
STEM білім беру
STEM технологиясы
химия пәні
әдістемелік әзірлеме
пәнаралық байланыс
су
сапа көрсеткіштері
Год
2025
Номер
Выпуск 1